DE PROJECTADMINISTRATIE OP ORDE

Prinzi is het perfecte hulpmiddel voor het administreren van projecten!

Aan de slag!

Prinzi - Logo

De cruciale rol van de projectadministratie

De projectadministratie is een essentieel onderdeel van goed projectbeheer. Het omvat het nauwkeurig vastleggen, organiseren en beheren van belangrijke elementen van een project. Het biedt een solide basis voor het monitoren van de voortgang, het beheren van kosten en het evalueren van de prestaties van het project.  Hierdoor kunnen geïnformeerde beslissingen genomen worden waardoor projecten succesvol afgerond kunnen worden. De projectadministratie bestaat uit onder andere:

  • Verschillende logboeken zoals highlights, risks, issues, lessons learned en acties
  • Begroting
  • Urenregistratie en administratie
  • Kostenregistratie en administratie

Elk lid van het projectteam kan bijdragen aan de administratie. Dit kan bijvoorbeeld door het registreren van uren door medewerkers. Maar bijvoorbeeld ook de financiële medewerkers dragen bij door facturen te verwerken en kosten toe te wijzen aan het project. De projectmanager kan de administratie koppelen aan specifieke projectonderdelen en detail aanbrengen.

Projectadministratie - abstract

De projectadministratie voeren in Prinzi

Prinzi is de ultieme softwareoplossing voor naadloze projectadministratie. Beheer en organiseer uw projectgegevens efficiënt, zodat u altijd in controle bent!

Aanmelden

Project overzicht

De administratie bestaat uit logboeken, fasering, budgetbeheer en tijdbeheer.

Overzicht - Schermafdruk

Lees verder...

Financiële administratie

In de planning worden activiteiten gepland en de onderlinge afhankelijkheden bepaald.

Forecast - schermafdruk

Lees verder...

Uren administratie

Met een klik worden rapportages gegenereerd waarmee betrokkenen op de hoogte gehouden worden.

Forecast - Schermafdruk

Lees verder...

Uit welke onderdelen bestaat de projectadministratie?

Door de administratie van projecten te standaardiseren wordt het eenvoudiger om het overzicht te bewaren. Prinzi helpt om dit overzicht te creëren. De administratie in Prinzi bestaat uit de volgende onderdelen.

Aanmelden

Logboeken

In de project logboeken worden de dynamische onderdelen van het project bijgehouden. Het zijn instrumenten waarmee de projectmanager en de stuurgroep het project actief kunnen bijsturen. Er zijn verschillende soorten logboeken voor highlights, risico's, issues, lessons learned en acties.

Financiële administratie

De levensvatbaarheid van een project hangt mede af van de verhouding begrootte, gemaakte en verwachtte kosten. De administratie geeft inzicht in hoeveel kosten er per onderdeel zijn gemaakt. De facturen die hier aan ten grondslag liggen kunnen door zowel de financiële administratie of de projectmanager geregistreerd worden.

Tijd en uren administratie

De uren administratie bevat informatie over het aantal uren dat gewerkt is aan de verschillende project onderdelen. Het geeft inzicht in wie er aan welke activiteiten gewerkt heeft. Alle tijdregistraties uit het project worden hier weergegeven. Deze registraties zijn door de verschillende projectmedewerkers geregistreerd.

FAQ

Veel gestelde vragen

Neem contact met ons op als jouw vraag er niet tussen staat!

Wat is het belang van een goede project administratie?

Bij veel organisaties wordt met verschillende oplossingen gewerkt om de administratie van het project te vormen. Vaak zijn er verschillende systemen en tools voor de urenregistratie en financiële administratie. De inschattingen, planningen en logboeken worden dan in Microsoft Excel bijgehouden. Dit leidt tot een aantal nadelen zoals bijvoorbeeld het verliezen van overzicht. Daardoor kan het project minder goed uitgevoerd worden.

Online project management software - Abstract

Hoe werkt onze administratie voor projecten?

Prinzi is software gespecialiseerd in het administreren van projecten. Door de projectadministratie in één oplossing onder te brengen, ontstaan er veel voordelen. Er komt daarmee namelijk een geïntegreerde plek waar alle projectmanagement informatie kan worden vastgelegd en beheerd.

Door de integratie met de projectplanning is de administratie volledig gekoppeld aan de vastgelegde projecttaken, mijlpalen en deadlines. Op deze manier kunnen de kosten en budgetten van projecten nauwkeurig bijgehouden worden. Dit stelt organisaties in staat om kostenoverschrijdingen te voorkomen en de financiële gezondheid van projecten te bewaken.

Door uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden is de voortgang van projecten te volgen en krijgen organisaties inzicht in de resultaten. Dit stelt organisaties in staat om te leren van eerdere projecten en hun processen continu te verbeteren.

  • Voordelen Prinzi
  • Compleet overzicht in één pakket
  • Nederlandstalig
  • Laagdrempelig
  • Direct in gebruik te nemen zonder training